Veelgestelde vragen

Heb je vragen over terreinreservaties, memberships of over het creditsysteem? Vind hier een antwoord op jouw vraag! 

Shop en rackethuur

  • Kan ik padelrackets huren en ballen kopen?

    Ja, dat kan!

     

    Tijdens de openingsuren van de cafetaria: je kan ter plaatse padelrackets huren en ballen aankopen.

    Check onze shop om rackets en ballen aan te kopen!

Ongevallen en verzekering

  • Wat bij een sportongeval?

    Heb je een ongelukje gehad tijdens het sporten? Auw! Veel beterschap.

    Ben je member van Padelclub Michelsberg en wil je gebruik maken van de sportongevallenverzekering?

    Stuur een e-mail met onderstaande gegevens naar info@padelmichelsberg en we sturen jou de nodige documenten.

    • Voor- en achternaam
    • Lidnummer
    • Rijksregisternummer
    • Geboortedatum
    • Volledig adres
    • Beschrijving van het ongeval
    • Aard van de kwetsuur (links, rechts, arm, been, …)

Membership en creditsysteem

  • Wanneer ben ik lid van Padel Michelsberg?

    Je lidmaatschap vraag je aan via deze pagina. Na de aanvraag, betaling en verwerking ben je lid van de club en geniet je van de voordelen.

    Belangrijk: Houd er rekening mee dat het verwerkingsproces enkele dagen kan duren. Zelfs na het ontvangen van bevestiging e-mails van Tennis Vlaanderen, duurt het nog twee tot drie (werk)dagen om jouw lidmaatschap bij Padelclub Michelsberg te verwerken en je kan gebruikmaken van de membershipvoordelen. Vraag dus ruim op voorhand jouw lidmaatschap aan!

  • Ik ben net lid geworden, maar kan geen gebruikmaken van het creditsysteem?

    Wanneer je net lid werd en de stappen doorlopen hebt via de website van Tennis Vlaanderen, ontvang je een e-mail met het betaalverzoek van de membershipfee (€30). Nadien moeten wij manueel controleren of we jouw fee ontvangen hebben op onze rekening. Na de ontvangst, voegen we jou toe aan de ledenlijst.

    Houd er rekening mee dat het verwerkingsproces enkele dagen kan duren. Zelfs na het ontvangen van bevestiging e-mails van Tennis Vlaanderen, duurt het nog twee tot drie (werk)dagen om jouw membership bij Padelclub Michelsberg te verwerken en je kan gebruikmaken van de membershipvoordelen.

  • Hoe weet ik wanneer mijn membership actief is?

    Je zal tijdens het hele proces enkele e-mails ontvangen (zoals ‘Clubabonnement aangemaakt, goedgekeurd en verwerkt’).

    Intern bij Michelsberg moeten we nadien nog enkele zaken in orde brengen. Je krijgt van ons een e-mail wanneer je membership volledig actief is.

  • Hoelang ben ik lid van Padel Michelsberg?

    Je membership duurt één jaar: van 1 april t.e.m. 31 maart. Word je pas lid na 1 december? Dan ben je lid t.e.m. 31 maart het volgende jaar (vb. 15/12/2021 t.e.m. 31/3/2023)

    Wanneer jouw membership bijna afloopt, brengen we jou daarvan op de hoogte. Je kan dan kiezen om jouw membership te verlengen.

  • Hoe werkt het creditsysteem?

    Als member kan je ‘credits’ opladen op jouw account. Afhankelijk van het inlegbedrag, verhogen wij jouw speeltegoed met een bonus. Je krijgt dus méér geld, voor… hetzelfde geld. De extra speelgelden worden meteen en automatisch aan je saldo toegevoegd.

    De huur voor een terrein blijft hetzelfde, maar omdat je meer speeltegoed kreeg, kan je meer terreinreservaties maken. Het is dus niet zo dat de huurprijs van een terrein daalt.

    Check ‘tarieven‘ voor een volledig overzicht van de bonussen.

     

  • Kan ik altijd gebruikmaken van het creditsysteem?

    Members van Padelclub Michelsberg kunnen gebruikmaken van het creditsysteem en krijgen tal van andere voordelen. Check alle voordelen en informatie via de memberpagina.

  • Ik kan als lid geen gebruikmaken van mijn aangekochte credits?

    Wanneer je een terreinreservatie wenst te maken, reeds credits hebt aangekocht maar toch gevraagd wordt om het reservatiebedrag te voldoen (met de online bank), kan dit verschillende oorzaken hebben:

    • Je membership aanvraag is nog niet volledig verwerkt (zie ook vraag ‘Ik ben net member geworden, maar kan geen gebruik maken van het creditsysteem?’).
    • Je hebt onvoldoende saldo/credits om het terrein te reserveren.
    • Je nodigde gastspelers uit tijdens momenten waarbij er geen gastspelers zijn toegelaten.
  • Kunnen credits ook gebruikt worden voor 'losse verhuur'?

    Neen. Credits zijn enkel bruikbaar voor terreinreservaties met members.

    Losse verhuur dient steeds afgerekend te worden met het online betalingssysteem van Tennis Vlaanderen.

  • Hoelang zijn mijn credits geldig?

    Jouw opgeladen credits (en bijhorende bonus) blijven geldig zolang je lid bent van Michelsberg. Jaarlijks ontvang je van ons een betalingsherinnering om je membership te vernieuwen.

  • Zijn mijn credits bruikbaar door gezinsleden of andere personen?

    Ja. Je kan je credits delen met je gezinsleden maar niet met derden.

  • Kan ik onbeperkt spelen als lid?

    Neen. Als lid krijg je tal van voordelen, zoals toegang tot het creditsysteem. Met deze credits kan je reservaties maken aan een zeer voordelig tarief. Je kan 14 dagen op voorhand reserveren: 2 reservaties in daluur en 2 in piekuur.

  • Wordt het lidgeld terugbetaald door mijn mutualiteit?

    Ja. De meeste mutualiteiten betalen (een deel van) jouw lidgeld terug. Wanneer jouw membership volledig verwerkt is, ontvang je een e-mail van Tennis Vlaanderen met een attest voor de mutualiteit. Dit attest heb je nodig voor een terugbetaling.

    Check de pagina van jouw mutualiteit en wordt geleid naar de nodige informatie.

  • Ik weet mijn (oud) account/wachtwoord bij Tennis Vlaanderen niet meer?

    Als je member wil worden, of wil spelen als gast, moet je een account aanmaken bij Tennis Vlaanderen. In sommige gevallen ben je reeds geregistreerd bij Tennis Vlaanderen omdat je ooit lid was van een tennisclub. Wanneer je het e-mailadres en/of wachtwoord niet meer weet van dat account, kan je mailen naar info@tennisvlaanderen.be. Zij kunnen jouw (oud) account aanpassen.

  • Kan ik als lid gastspelers uitnodigen?

    Ja. Dat kan tijdens de dal-en piekuren. Reserveren met gastspelers (ook als member) kan altijd en is beperkt tot 3 gastspelers per lid.

  • Waar kan ik een attest voor de mutualiteit downloaden?

    Bij jouw aanmelding als member, kreeg je een e-mail van Tennis Vlaanderen met als onderwerp ‘Clubabonnement verwerkt’.

    In die e-mail vind je de optie om een attest te downloaden. Dat attest kan je digitaal laten ondertekenen via info@padelmichelsberg.be

Terreinreservaties

  • Kan ik een terreinreservatie annuleren?

    Je kan een terreinreservatie tot 6u voor aanvang annuleren.

    Bij regenweer mag en kan er perfect gespeeld worden. Na hevige regenval is een padelterrein zelfs 15 minuten na de bui weer helemaal speelklaar. Beslis je om – bij regenweer – niet te komen padellen? Dan kan je de reservatie ook 6u voor aanvang kosteloos annuleren als lid. Je reservatie wordt terugbetaald indien je lid bent. Niet-leden kunnen hun reservatie enkel verplaatsen. 

    Annulaties doe je via het reservatiesysteem van Tennis Vlaanderen. 

  • Welke terreinen zijn beschikbaar?

    Padel Michelsberg beschikt over 2 dubbelspel terreinen. Informatie over de faciliteiten vind je hier.

  • Hoe weet ik of mijn reservatie in orde is?

    Je kan jouw reservatie controleren via het reservatieschema van Tennis Vlaanderen. Staat jouw reservatie op het schema in het rood? Dan is de betaling (nog) niet in orde.

    Controleer of: 

    • Het bedrag afgeschreven werd van jouw credits.
    • Als bij losse verhuur het bedrag via online betaling van je rekening is gegaan.
  • Welke tijdstippen en duurtijd kan ik reserveren?

    De terreinen kan je afwisselend reserveren in blokken van 30 min. in de daluren. Tijdens piekuren (tussen 17 en 23) en het weekend ben je verplicht om per anderhalf uur te reserveren. 

    Hier kan je een overzicht van de terreinen en locaties terugvinden. De beschikbaarheid van de terreinen kan je raadplegen via ‘Reserveer‘.

  • Moet ik lid zijn om te kunnen reserveren?

    Neen. Een terrein kan je ook reserveren als gast. Als gast kan je slechts één reservatie op voorhand maken en kan je geen gebruik maken van het creditsysteem.

    Als lid krijg je tal van voordelen, ben je verzekerd en kan je gebruik maken van het creditsysteem. Ook kan je meerdere reservaties op voorhand maken. De voordelen ontdekken en lid worden? Check onze lidpagina. De meeste mutualiteiten betalen (een deel) van het lidmaatschap terug.

  • Kan ik als organisatie of bedrijf padelterreinen reserveren?

    Jazeker. Als je meerdere terreinen wil reserveren voor bijvoorbeeld een teambuilding, neem je contact met ons op (info@padelmichelsberg.be) voor een gepersonaliseerd voorstel.

  • Wanneer en hoeveel reservaties kan je maken?

    Ben je lid van Padel Michelsberg?

    Als lid kan je, zonder gastspelers, 14 dagen op voorhand een reservatie maken. Wil je met gastspelers een reservatie maken, dan kan dat 7 dagen op voorhand. Je kan op voorhand twee reservaties tijdens de piekuren en twee tijdens de daluren maken (samen met andere leden). Je volgende reservatie kan je pas maken wanneer een van je reservaties verlopen is.

    Ben je geen member van Padel Michelsberg?

    Als niet member, kan je 7 dagen op voorhand een terreinreservatie maken via ‘losse verhuur’. Je kan één reservatie op voorhand maken in piek of in dal.

  • Wat zijn de piek- en daluren?

    Daluren: weekdagen van 8 tot 17u.

    Piekuren: weekdagen vanaf 17 tot 23u en tijdens het weekend

  • Kan ik als lid mijn reservatie via bancontact betalen?

    Nee enkel via uw saldo en credits.